23 februar 2016

2 jakker på en tirsdag

I dag fikk jeg endelig klippet opp og sydd inn kantene på Itte no knussel kofta mi. Jeg begynte med denne 1. Desember og hadde store planer om å få den ferdig til nyttår. Dessverre rekker man ikke alt man ønsker. Denne har ligget ferdigstrikket i lang tid. Hadde tenkt å strikke belegg til å ha over klippekanten, men kom ikke så langt. Nå har jeg klippet uten å sy eller heklet først og kunn tråklet fast kanten. Det ser greit ut, men kan hende jeg syr på et bånd over klippekanten for å beskytte litt mer. Koften er i største laget, men med voksende babymage er det bare praktisk. Kanskje jeg forsøker meg på litt toving i tørketrommel når babyen er kommet. Mønsteret er fra Vanja og jeg har strikket i Finull. Knappene fant jeg i et gammelt syltetøyglass i en eske etter bestemor. 

Og når vi er inne på tema baby, så har jeg gjort ferdig en jakke til i dag. Og den er i en helt annen størrelse.
Mønsteret på denne sto i Allers Herlig strikk fra september 2015. Den skal egentlig strikkes i Gjesdal babyull, men jeg har brukt Drops baby merino. Jakken er myk og god. Jeg lagde litt for små knappehull (over 2 masker, skulle tatt 3 masker), så måtte finne noen små knapper. Endte opp med disse perlekappene og håper jakken ikke er for feminin. Vi vet nemlig ikke om det er gutt eller jente i magen.

1 kommentar:

hudamå sa...

Gratulera med kofter og baby! Så koseleg.