02 januar 2013

Olav sin julestrømpe

Jeg ble ferdig med broderingen av Olav sin julestrømpe tidligere i høst, men utsatte selvfølgelig monteringen. Fredag før jul fikk jeg endelig somlet meg til å montere den og lille julaften sydde jeg på hanken. Det var en spent gutt som så på den tomme julestrømpen vi hang opp hos farmor og farmor. Kommer julenissen tro?
Og det var en veldig blid gutt som oppdaget at julenissen hadde vært der i løpet av natta. I strømpen var det Biler-blad, sjokolade, klementin og rosiner.

Litt info om strømpen: Jeg begynte med den høsten 2010. Mønsteret er fra Dimensions Gold Collection, heter Rooftop Santa Stocking og fantes ikke som kit slik de andre strømpene jeg har brodert gjorde. Jeg kjøpte mønsteret og aida stoffet(mørkt blått) hver for seg for å ikke komme over 200 kroners grensen. Det meste garnet er fra mitt eget lager, men jeg har måttet kjøpe et par ekstra dukker innimellom.

Så nå har vi egne broderte julestrømper alle sammen. Hvis du ikke har sett de andre strømpene, så kan du lese mer om de her:
Min strømpe
Anders sin strømpe

1 kommentar:

hudamå sa...

Superfine strømper til store og små - dit kjem eg nok aldri, men eg har stor respekt for arbeidet det tar, imponerande.