02 september 2016

Teppe av bestemorsruter

Jeg har egentlig aldri vært noen hekler. Har heklet noen småting innimellom, men har alltid syntes det var knotet.

I sommer bestemte jeg meg for å prøve på nytt. Å hekle bestemorsruter må jo være fint på bilferie. Så jeg dro til Sparkjøp og kjøpte Bomull Sport i 5 forskjellige farger. Og det var morsomt!
Her er det ferdige resultatet. Rutene er i 5 farger og jeg har brukt en 6 farge for å hekle de sammen. Ingen ruter er like. Til sammen er det 70 ruter + at jeg har noen ekstra liggende. 

For å hekle de sammen fant jeg en ny metode. Den heter Flat Braid, continuious join og jeg så hvordan det ble gjort på YouTube https://m.youtube.com/watch?v=PoBG9W9rpog
Sammenheklingen ser ut som en flette. Jeg har tre i mellom i stedet for 5 som det er i videoen.

Olav ønsker seg også et slikt teppe, men jeg tror jeg venter litt før jeg starter på et nytt.

Ingen kommentarer: