27 april 2012

Kaninsokker

Disse sokkene begynte jeg på for lenge siden. Jeg strikket ferdig den første, og da var det plutselig ikke så spennende å strikke nr to. Men så fant jeg ut at de snart kom til å være for små for Olav, så da var det bare å gjøre seg ferdig. De er strikket etter Jorid/Muffins mønster som kan bestilles i nettbutikken hennes, men med noen endringer.Jeg har brukt babyull og pinner nr 2,5.
Jeg var litt usikker på om det var meningen at man skulle ha en kanin som var forfra og en som var bakfra på sokkene. Men jeg syntes det var litt morsomt, så da ble det det.
Den andre endringen jeg gjorde var å legge til navnet Olav bakpå hælen. Alle klær til barnehagebruk må jo navnes, og på strikkede klær er det greit å strikke det inn.Jeg angrer litt på at jeg ikke strikket inn navnet på forsiden i stedet, men gjort er gjort og strikket er strikket.
I mønsteret er det kattepoter under sokkene, men jeg syntes ikke det passet på kaninsokker. Derfor forsøkte jeg meg på kaninpoter i stedet. Det ble ikke helt vellykket, men hvis man legger godviljen til så ser man vel at det skal forestille kaninspor?
Og her er de på foten. De passer helt perfekt og blir nok gode å ha utover våren og sommeren.

5 kommentarer:

Torunn sa...

Åhhh kjempefine!!! Syns alt var vellykket på de sokkene jeg :) Og veldig god ide å strikke inn navnet på strikka barnehageklær.

Bodil sa...

Så koselege sokkar, og fin påskehøne du har laga :)

Hildep sa...

De kanin sokkene var skikkelig flotte.

Heidi sa...

Kjempesøte!

hudamå sa...

Supre sokkar