14 januar 2010

Alonger 2010

Jeg har meldt meg på to alonger i 2010. Det ene er babystrikk på Hobbyboden. Den går ut på at man skal strikke/hekle et babyplagg hver mnd. I januar er oppgaven babyteppe og jeg har begynt å hekle et. Det er sterkt inspirert av et teppe jeg så på Ravelry, men på Ravelry ble mønsteret kun solgt sammen med en garnpakke av acryl. Derfor prøver jeg å lage et lignende mønster selv. Hekler med finullgarn og tykk heklenål. Planen er å tove pleddet til slutt. Skal bil spennende å se om jeg får det til, for hekling har jo aldri vært min største interesse.Den andre alongen jeg har meldt meg på er Påskekylling 2010 på forumet Quilt i Norge. Dette blir første gang jeg prøver meg på stitchery! Til å begynne med skal set sys 2 kyllinger, hva som skal gjøres med de senere vet vi ikke enda. Så her er det med et spenningsmoment også:)

Ingen kommentarer: