04 juli 2008

Noen bilder fra Dubai

I slutten av mai var jeg 10 dager i Dubai for å passe nevøen min. Vi hadde 40 grader hver dag, så det var i varmeste laget. Heldigvis var det nedkjølt badebasseng på taket, så vi tilbrakte en del tid der. Dette er utsikten fra takterrassen. Dubai er i rask utvikling med bygningsarbeid overalt. På alle skyskraperne sto det heisekraner, for de skulle bygges høyere.

Og her har dere meg i ørkenen. Vi var på ørkensafari en kveld, med kjøring i sanddynene, kamelridning og magedans. Det var veldig morsomt og kan absolutt anbefales, selv om det var en veldig typisk turist ting å dra på. I tillegg kan jeg anbefale Mall of the emirates, et enormt stort kjøpesenter med skianlegg og tivoli inni. Jeg var en tur på skianlegget. Morsomt å se folk i arabiske klær med boblefrakk og fleesevotter. Ikke en håndstrikket vott å se, så der er det et marked. Så ikke en eneste håndarbeidsbutikk heller.

Ingen kommentarer: