06 januar 2008

Godt nytt år!

Da er enda et år ferdig. Rart at tiden går så fort. På denne tiden for et år siden var jeg arbeidsledig, bodde i Verdal og viste ikke hva som ville skje det neste året. Nå har jeg jobbet 11 mnd på Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten. Trives veldig godt der. Anders har også flyttet til Oslo og rett før jul kjøpte vi en flott leilighet på Ila. 2007 har vært et utrolig spennende og morsomt år!


Disse sokkene var de siste jeg strikket i 2007. De er selvfølgelig til nevøen min Henrik og er strikket i dobbelt Silja garn. Nå skal han holde seg varm på bena.


Det var så kaldt her i Oslo før jul, så da strikket jeg meg denne luen. Den er stor god og varm. Mønsteret fant jeg på etterhvert, og hvis noen av dere kan tenke dere å lage en tilsvarende lue, så kan jeg gjerne legge ut mønsteret her.

I løpet av ferien strikket jeg et par firkanttøfler også, men de ga jeg bort før de ble tovet så jeg rakk ikke ta noe bilde. Skal se om jeg kan få mottakeren til å sende meg et bilde, for de ble faktisk ganske fine. Jeg brukte Vestlandsgarn i fire forskjellige blåfarger. En kveld i romjulen strikket jeg også et par sokker til Katrines bamse, de må jeg også få tatt bilde av etterhvert.

Så det ble en produktiv romjul. Deilig å kunne slappe av og kose seg med litt håndarbeid. Jeg prøvde meg på et par Opal sidewayssocks også, men opal garnet mitt var for tynt, man må vist bruke 4 tråds garn til det mønsteret. Men jeg strikket ferdig en sokk før jeg rekket det opp, og mønsteret var faktisk ganske greit å forstå. Bare jeg får tak i litt tykkere Opal garn, så skal jeg forsøke på nytt.

Håper dere alle får et produktivt og hyggelig nytt år!

Ingen kommentarer: