08 oktober 2007

Fremgang og Ravelry/Progress and Ravelry

Her er Solan. Foreløpig er han hodeløs + buksen må toves en runde til, men jeg synes da han begynner å komme til liv.

This is Solan. He is headless at the moment and his trousers needs a new trip in the washing machine, but I think he is about to come to life.



Jeg fikk en stor hespe Evilla garn fra Maud hos Mauds garn etter at jeg hadde hjulpet henne med en oversettelse fra tysk til norsk. På ferietur i sommer begynte jeg å nøste opp hespen. Og et lite tips til alle dere der ute: å nøste opp garn i en bil er ikke noen god ide! Etter mange timer med inviklede tråder og rot fikk jeg endelig nøstet opp alt garnet og begynt på dette sjalet. Jeg har ikke brukt noe mønster, men finner på mønsteret etterhvert. Motivasjonen er ikke så fremtredende akkurat nå, men jeg kommer litt frem over innimellom.

I got a hank of Evilla from the local yarnshop as a thanks after I helped her with a translation from german to norwegian. And on the road from Verdal to Gothenburg this summer, I started to wind it up. I have a tip to all of you: don't wind up yarn in the car! It gets tangled up, you get frustrated and you almost give up. But after many many MANY hours, I could start on this shawl. I didn't use a pattern, but just knitted as I wanted at the moment. This project is almost hibernating at the moment, but I knit a row in between other projects.



Fisketeppet mitt er nesten blitt en ufo, men jeg skal strikke det ferdig. Pinnene måtte brukes på Solan, og der har de blitt. Men jeg skal nok strikke noen flere snart. Status er 12 lyserosa og 6 mørkerosa, så jeg trenger noen flere hvis det skal bli et teppe til slutt.
My fish afghan is hibernating. I had to use the needles on Solan, but I hope to knit some fishes again soon. Right now I got 12 light pink fish and 6 dark pink ones.



Som du ser har jeg nå begynt å blogge på engelsk igjen. Det skyldes at jeg er blitt medlem av et nytt strikke og hekle forum på nett som heter Ravelry. Der er det mange internasjonale medlemmer, og det kan jo hende at noen av de vil stikke innom bloggen min også.
Since I am a member in the new Ravelry community I've decided to write some comments in english again. I hope you'll enjoy my blog!

Ingen kommentarer: