30 november 2006

Linus luer

Da er jeg ferdig med mine Linus luer også. Årets julekalender på NRK er Jul i Svingen, og der heter hovedpersonen Linus.
I've finnished my Linus hats. This years christmascalendar on NRK is Christmas in Svingen, and the main caracter of the series is Linus.

Denne luen er inspirert av Victoria sin lue. Jeg har strikket den i Istra kamgarn fra Rauma og har foret den med en kant strikket i bomullsgarn.
This hat is inspired from Victorias hat. I've knitted it in Istra Kamgarn from Rauma, and the lining is knitted in cotton.

Disse luene er inspirert av Linus sin lue. Den grønne er strikket i det nye Hubro garnet fra Dale, mens den grønne er strikket i Astra fra Sandnes. Jeg syntes Astra virket som at det kunne klø, så jeg foret den luen med en bomullskant.

These hats are inspired from Linus' hat. The green one is knitted in the new Hubro yarn from Dale and the grey is knitted in Astra from Sandnes. The grey felt like it would be itching, so I knitted a cotton lining in this too.



I morgen er det 1. desember! Tomorrow is December 1!

Ingen kommentarer: