19 oktober 2006

Julestrømpe fremgang

Jeg har nå begynt på julestrømpen jeg kjøpte via ebay tidligere i år. Stingene er bittesmå og det er utrolig mange forskjellige farger. Designet er laget av Stewart Sherwood for Dimensions. Dimensions er en amerikansk leverandør som har mange fantastiske design.
I've started on the Christmas Stocking I bought through ebay earlier. The stitches are tiny and there are so many different colors. The design is made of Stewart Sherwood for Dimensions.

Tenkte jeg skulle ta et bilde etter at jeg har fullført hver figur av designet. Foreløpig har jeg gjort ferdig tre figurer:
The plan is to take a picture after I've finnished each part of the design:



Denne lille gutten skal hjelpe moren sin med å pynte juletreet. This little boy is helping his mother to decorate the Christmas tree.


Her ser du mamman også. De strekker seg mot toppen av treet. Here you also see the mother. They are reaching for the top of the Christmas tree.


Og her er også juletreet ferdig. And now the Christmas tree is in place.

Nå skal jeg ta meg en liten broderipause og strikke en gnom eller to. Blir veldig tørr på fingrene av dette broderiet, vet ikke om det er noe spesielt med Dimensions sine tråder, de farger jo garnet selv. Now I've decided to take a little break from the cross stitching. My fingers get very dry from this yarn. I don't know if it is something special with the Dimensions threads. So I've decided to knit a gnom or two before I start on the next part of my Christmas Stocking.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott det ser ut! Har du noe bilde av hvordan strømpen skal se ut til slutt?

Reidun sa...

Det er bilde av det i bloggen på 17 august 2006.