29 september 2006

Fortissima colori socka color sokker + HV september


Stilige sokker? De er strikket i garnet jeg fikk av HummerH1-jenta i hemmelig venn august. Syntes de ble kjempefine. Har strikket de akkurat litt for små til meg selv, så da regner jeg med at de passer til svigermor. En julegave til som kan krysses av listen :)

These socks are knitted in the yarn I got from HummerH1-jenta in August. I think they look wonderful. I've knitted them a bit to small for my feet, so I hope they will fit my mother-in-laws feet. One Christmas gift is finnished!

Her er et nærbilde av mønsteret:

Mønsteret er en vridd rett, en vrang, en vridd rett og 3 vrange masker. Dette gjentas ut omgangen. Denne omgangen strikkes i alt 4 ganger, så forskyver man alt 3 masker. Sokken blir god og elastisk, uten at det blir klumpete.

The pattern is knit one in the backloop, purl, knit one in the backloop, purl 3. Repeat this patten for 4 rounds before you start with 3 purl and then repeat the pattern. The sock is good on the foot and doesn't feel bulky.

Her er det jeg fikk av min hemmelige venn i september:

Fint bomullsgarn jeg skal bruke til kluter, hvitt babyull jeg sikkert kan bruke til noen engler og lilla silja garn som kan brukes til sokker eller en lue. I tillegg fikk jeg masse fine bånd og en nydelig hjemmelaget pyntesau!
Tusen takk!

This is what I got from my secret friend in September. I got cotton yarn that I will use on some dishclothes, baby woll that will be perfect to use for angels and Silja yarn that I can make socks or a hat from. I also got lots of ribbons and a lovely homemade sheep needle! Thanks!

Ingen kommentarer: