04 juli 2006

Sommer!

Jeg har ikke tatt ferie selv om jeg ikke har skrevet her på en stund. Mastergradsoppgaven min skal leveres 1.september, så jeg har en del ting å holde på med. I tillegg har jeg hatt besøk av nevøen min, Henrik, på 4 år og hunden hans den siste uken. Det har vært kjempekoslig.

Jeg holder på med et par prosjekter likevel. Henrik sa han ville ha Sabeltann genser. Så da måtte jeg jo vise han forskjellige sjørøvergensere jeg fant på nettet. Han bestemte seg for at han ville ha denne:

Så da måtte vi ta oss en tur i garnbutikken og handle SISU. Har strikket begge ermene nå, så i kveld har jeg tenkt å begynne på bolen. Er mest spent på hvordan det blir å brodere dødninghodene på ermene, for det har jeg aldri gjort før.

Ellers så strikker jeg på et par tropicana sokker i Opal Cotton. De blir kjempegode og myke! Har bare igjen litt på den siste sokken, så jeg må vel få strikket de ferdig snart. Men først vil jeg strikke sjørøvergenseren.

Det blir sikkert flere prosjekter i løpet av sommeren. Jeg har lyst til å strikke Rose of Sharon hatten som er i julis tilbehøralong også, så jeg håper jeg rekker det.

God sommer alle sammen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sitter du bare hjemme og strikker? Hva med kaffe på Tindved en dag? Du bare dropper oss :-)