20 april 2006

Da var påsken ferdig for i år

Ble bypåske for meg i år, og jeg har hatt det kjempekoslig.

Skjærtorsdag tok vi båten fra Sandefjord til Strømstad. Der var det mange fulle folk ombord! En mann ble til og med hentet av polisen i det vi la til kai. Ble litt shopping på Nordbysenteret før vi kjørte tilbake til Oslo. Om kvelden fikk jeg endelig gjort ferdig Tufsetrollene mine:

Som du ser så er det mor og sønn. Planen er at de skal flytte inn på hytta etterhvert. Jeg hadde ikke noen nål som var lang nok for å få trukket dem sammen sånn det står i mønsteret, derfor brukte jeg en liten nål og stakk den igjennom på yttersiden av kroppen i stedet for på midten. Ble ikke så værst det heller. Men i og med at de ikke ble så sammentrukket som det var meningen, så ble jo klærne for små! Mamman måtte få et skjørt. Jeg hadde litt lite hudfarget tråd, så nederst på guttens kropp måtte jeg bytte til grått. Når jeg så lagde et belte, ble det faktisk ganske fint:) Jeg synes det ser ut som at mamman trenger noe pynt, men jeg vet ikke helt hva. Et smykke eller et sjal kanskje? Har du noen forslag?


Langfredag fikk Henrik bursdagsgaven sin. Han fyller 4 år i juni, men siden vi hadde kjøpt sykkel syntes vi han måtte få den litt tidligere. Første prøvetur ble tatt på takterrassen hos bestemor. Senere på dagen dro vi på tur. Vi så at Nasjonalgalleriet var åpent, så da tenkte vi at Teknisk Museum kanskje var åpent også, men det var det ikke. Men vi fikk jo sett oss litt omkring.

Utpå kvelden begynte jeg på dette pannebåndet i resten av garnet fra tilbehørsalongen:

Mønsteret fant jeg på http://www.garnstudio.no/. Modellen er bamsen min Brummeline. Hun er kjøpt på Bear Factory på Hamleys i London.

Lørdagen gikk med på shopping, besøk hos bestemor og onkel Jarle og Peppes Pizza på kvelden. Bestemor ble veldig glad for ART kyllingen jeg hadde laget til henne.

Søndag skiftet vi dekk og vasket bil og leilighet. Jeg skulle feire bursdagen min på mandagen, så det var mye som måtte ordnes. Laget påskemuffins i bamseformer.

Mandag var det bursdagen min! Fint vær og mange gjester. Det var kjempekoslig! Så satte vi kursen mot Trøndelag igjen, og ferien var over for denne gangen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Her var det mye koselig lesing. Flott sykkel 4-åringen har fått. =)

Anonym sa...

Heisann! Kjempefine tufsetroll du har laget, jeg tror mammatrollet har lyst på et forkle jeg *nikker*

Reidun sa...

Forkle er en god idee..... men i hvilken farge da? Kan jo nesten ikke ha blondeforkle på et skogstroll..

Anonym sa...

Flotte Tufsetroll du har laget. Kanskje Trollemor kunne pynte seg med en heklet blomst?